משפחתי וחיות אחרות

עטיפת משפחתי וחיות אחרות מאת ג'רלד דארל, תרגם יואב אבני

פרטים

מאת: ג'רלד דארל

תרגום: יואב אבני

איורים: עינת צרפתי

עמודים: 316, ללא ניקוד

שנת הוצאה לאור: 2014

עלילת הספר

"משפחתי וחיות אחרות" מתחיל ביום אנגלי גשום ואפרורי, כשבני משפחת דארל יושבים בביתם ומתלוננים על מזג האוויר המדכא. הדארלים הם האח הבכור לארי, הסופר המפורסם לורנס דארל, שתפקידו הוא לשבת בצד ולפקד על בני המשפחה בלי לנקוף אצבע; לזלי, חובב כלי הנשק האוהב לצאת לציד; מרגו, נערה טיפוסית בגיל ההתבגרות, שכל מה שמעניין אותה הם קרמים ובחורים צעירים, וג'רי הקטן, הלא הוא הסופר, ג'רלד דארל, חובב הטבע הסקרן.

"מה שאנחנו צריכים זה שמש!" אומר לפתע לארי ומציע רעיון הרפתקני: לעזוב הכול ולנסוע לאי היווני קורפו. וכך אורזת המשפחה את מיטלטליה ועוברת להתגורר באי שטוף השמש ושוקק החיים. עם הגעתם לקורפו הם פוגשים את ספירו, נהג מקומי טוב לב וחד לשון שלוקח אותם תחת חסותו ופורש בפניהם את קסמיו של האי, על מפרציו הצלולים, על מטעי הזיתים הפזורים בו ועל עדרי הכבשים הרועים במדרונותיו. המשפחה עוברת שלל הרפתקאות שמחולקות לפי הבתים השונים שהם עוברים בתקופת שהייתם באי: הבית בצבע תות שדה, הבית בצבע צהוב נרקיס, והבית הצחור כשלג. יחד הם חווים שלל חוויות מרתקות, ססגוניות ומצחיקות עד דמעות, בחברת התושבים המקומיים ומגוון בעלי חיים מכל המינים.

בזמן שבני המשפחה מנסים לחיות חיים נורמליים יחסית בבית המשוגע, ג'רי אוסף חיות מכל הבא ליד: מאיש חיפושיות הוורדים הוא מביא את אכילס הצב. לשממית הציידת שלו הוא קורא ג'רונימו ומהגבר המסתורי בסירה הוא לוקח את אלקו השחף. כך הוא אוסף את החיות ומטפח אותן, בזמן שהמשפחה אוספת לה ידידים ומכרים באי הקסום.

 

על הספר

דארל פותח את ספרו כך:

זהו סיפור השהייה בת חמש השנים שלי ושל משפחתי באי היווני קורפו. במקור הכוונה היתה למסור דיווח נוסטלגי במידה על הטבע באי, אך טעיתי באופן חמור והצגתי את בני משפחתי בעמודיו הראשונים של הספר. ברגע שהופיעו על הנייר, הם השתקעו בו ואף הזמינו חברים שונים ומשונים לחלוק עימם את הפרקים בהמשך. בקושי רב ובערמומיות לא מעטה הצלחתי להציל כמה דפים פה ושם ולהקדישם באופן בלעדי לבעלי החיים.

ואכן, אהבת הטבע והאדם נוטפת מכל משפט ותיאור נוף בספרו של ג'רלד דארל, שהפך ברבות השנים לחוקר נודע ופעיל מרכזי לשימור אולם החי והצומח. הסופר יואב אבני תרגם את הספר לעברית, ואנחנו מזמינים גם אתכם להתענג על קורותיהם שובות הלב של משפחתי וחיות האחרות.

8732עטיפת משפחתי וחיות אחרות מאת ג'רלד דארל, תרגם יואב אבני

תגובה אחת בנושא “משפחתי וחיות אחרות

  1. גאיה

    התרגום מילולי וחסר מעוף, דארל הוא אחד הסופרים האהובים עליי ובתרגום החדש אין שמץ של הקסם וההומור שיש בישן. אשכרה הפסקתי לקרוא אחרי כמה פרקים והזמנתי באנגלית

השאר תגובה